ändrade planer!

eeeey nadja kommer över ikväll, så nu måste jag speedstäda^^
jag är ensam hemma och detär tråkigt, så hon ska komma och förgylla min kväll!
så nu måste jag städa det sista ^^ hehe.
C YAH

I never meant to do you harm.

Schtek i vallentuna idag med ellinoreew!
Vi köpte lite fika (solbullar, café cookies, och 2 liter pucko) och så gick vi ner till vallentuna sjön och satt där och fikade, typ mysipys!
sen så matade vi massa ankor med solbullar. Tjockisankor.
vi hade roligt! Görs gärna om igen!
Sen så funderade vi på att köpa lite filmer, elli ville ju typ ha antz? XD och jag visste inte vad jag ville ha, så då sket vi i det, och så var jag tvungen att dra hem för elli skulle till sin mormor och morfar.

Så jag ringde lina när jag åkte hem. Och vi har planerat massa för framtiden, och jag kan säga att den ser najs ut!
OM den gör.
Roadtrip sommaren efter studenten, ska besöka tyskland, spanien, frankrike och greeeekland! Och grekland ska också bli ett place som jag och lina ska besöka massa gånger tillsammans har jag bestämt x)

Sen så ville jag ha lina syster hemma ikväll, och spela tvspel med henne, tomasz och kalle. men nejnej, då åkte de hem till kalle, och jag får bli ensam hemma hela kvällen och städa och packa inför öland.
taskigt lina, taskigt.
:(

så nu bidde det Bonnie Tyler, james bond och massa städande.
Tack och hej.
Schtek bild på mig och elli för övrigt.

2007, om ni undrar.

Shrimp n' out
Andersson

hold your breath and count to ten.

Internet har krånglat, därför ingen uppdatering. Men det spelar nog inte så stor roll, eftersom att vi typ har tappat alla besökare ^^

Lite uppdatering kanske.
åker till värnamo på fredag, för att hälsa på lilla morbror :D och sen på söndag bär det av till öland i en vecka med mamma :) och så kommer vi få lite besökare där, ulrika kommer någon dag, pappa en annan, mormor, morfar och anders en annan och sen kommer michelle att komma också och sova där typ 2 nätter :D typ naaajs :D

Börjar orora mig lite för gymnasiumet nu också.. liksom ett pirr i magen som kommer fram varje gång jag tänker på det.
Och sen en annan inte lika mysig känsla i magen varje gång jag tänker på dig.
fan.


Folsom Prison Blues

Som sagt så var jag och Lina på Harry Potter idag på sergel. Den var very nice! tänker inte spoila för någon så jag tänker inte säga vad som hände. Jag tyckte om den i alla fall, och jag vet att alla som har läst boken säger att den suger, och att alla andra gör det med. Men helt seriöst så bryr jag mig inte om att böckerna är bättre, jag gillar filmerna och tänker se alla, och sen om jag någon dag känner att jag vill läsa böckerna så tänker jag göra det, men tills vidare så är det filmerna som gäller.

I alla fall, vi åkte in till stan, gick till donken och åt lite grann. Haha, ett par killar vid ett bord nästan bredvid oss gav oss deras glas som de hade fått. Så vi tackade :D haha och som tur är hade jag inte den färgen! så vi vart gladaaa!
Sen så drog vi till bion, köpte hollywood menyn och sen vart den movietime! som sagt, filmen var bra! fick hålla tillbaka ett par tårar som ville rinna ner.
Man märker verkligen att filmerna bara blir mer och mer spännande för varje år. Och den här hade till och med lite humor i sig, haha. Harry är najs.

Sen så bar det hem, och har nyss kollat på walk the line, filmen om jhonny cash liv. Jag älskar den filmen, sjukt bra.
Nu så ska jag nog sova.. hehe. natti!

shrimp n' out
Andersson

Harry Potter

Ikväll så blir det Harry Potter med Lina! :D wohooooo!


spelfredagar på da café!

Idag så hade vi en speldag på vårat café, det var ganska roligt. Vi fixade massa soffor, tv och tvspel till cafét och så fick man spela om man ville! och så gjorde vi bowsermuffs, jiggalimuffs och discomuffs! sen så gjorde jag chokladpokebollar x)
De som kom var linas polare, och Lina bergström kom på eftermiddagen :D
Det roligaste under dagen var väl att vi spelade biljard med de som jobbar på kulturhuset, B1, B2, tomasz, koski, jessie och leo, höhö. det var NAJS!

Efter det så drog jag och lina hem till mig en sväng :) vi spelade james bond med Lina och soppan, höhö. Sen så bar det av för mig och mamma till kista centrum där vi skulle äta middag, shoppa och ta 21. bion, så jag har typ precis kommit hem.. är sååå trööööött..
I kista så köpte jag ett par svarta jeans, behövde verkligen det. Mina förra favorit jeans gick sönder när jag och nadja brottades i vittra och slet sönder varandras kläder ^^ haha.

men nu är jag trött, vill sova. Men lina har massa kompisar här som sitter på baksidan, så jag hör typ allt de säger, och jag vill inte stänga fönstret, för då kommer jag svettas ihjäl inatt.. höhö.

men jaja, nu ska jag nog sova.. ingen bild idag antar jag.. eller kanske en på ett par söta muffins vi säljer? :D


Shrimp n' out
Andersson

I see a red door and i want it painted black.

Nu så är jag hemma från massa underbara dagar på öland! åååh vad vi hade det mysigt! Tiden bara rann igenom fingrarna som sanden.
Jag trivs verkligen med dig Lina Bergström, och du ställer alltid upp för mig när jag behöver en vän som mest. Jag uppskattar och älskar dig för det.

få se nu.. dagen eller snarare kvällen då jag kom till öland så var jag väldigt trött, hade lite svårt att sova på bussen så jag satt och läste ut dejtngleken som jag fick av mina lärare på avslutningsmiddagen. Hade en trevlig gubbe bredvid mig som jag satt och pratade med lite om ditten och datten. Sen så kom man ju till Ringarum, skräcken, ensamheten och de låååånga 45 minuterna. Jag hatar ringarum.. speciellt när man är ensam.. kanske är för att jag en gång tappade bort min buss och råkade gå in i fel xD men som tur var så hittade jag tillslut min buss, men som sagt, ringarum suger.
Köpte lite blåbärsoppa, kaffe och en cosmopolitan som jag läste på bussen.
jag satte mig på parkeringen och njöt av... molnen och de kalla vädret? ^^
jaja, sen så när jag var framme så hämtade lina och hennes farfar mig och vi begav oss till hennes landställe som är såååå myyysiiiigt! Vi satt och pratade massa på kvällen med levande ljus och lugn musik.

Efter en natt av skumma drömmar så åkte vi till... ÖLANDS DJURPARK! waaai.
Vi kollade på massa djur, vissa var ju sötare än andra, funderade på att sno med mig en liten uggleapa hem.. hehe.
Vi åkte också massa roliga karuseller, haha. Parisehjulet, bergochdalbanan, fireball, ankor, hästar, spöktunneln och the lion king! kom till och med hem med en apa.. en mycket söt en! har också döpt honom, men hjälp av micke och Lina, han heter.. Petter Jens Nicklas Kevin Andersson, men du kan kalla han för PJ ;D
Sen så jobbar ju micke och berra där, så vi träffade dom och sånt. Sen så gick vi hem till Micke på kvällen, och så kom även Simon och en brud.

Dagen efter så kom Linas mormor och morfar! och sen hennes farbror och fru med deras barn ^^ så jag, lina, sofie, och de tre barnen åkte och spelade mini golf, det ironiska var att det var linas första gång och hon fick tre hole in one, och kom på andra plats, medans jag kom på näst sista plats, precis före 7 åringen xD
Vi fikade också lite.
och sen på kvällen åt vi massa god grillad mat.. mums.

Dagen efter det så bestämde vi oss för att cyckla till mörbylånga, vilket låg 2,5 mil ifrån där vi bodde! så vi startade på morgonen och började cyckla. Det tog c 1,5 timme. Och när vi var vid bussen så var det 1 timme kvar tills den gick, så vi åt frukost där ^^
Ifrån mörbylånga åkte vi till kalmar med buss, och i kalmar så fikade vi, jag köpte underkläder och örhängen, lina köpte lite mer ^^
Sen så träffade vi micke och berra en stund, sen så drog vi tillbaka till mörbylånga och cyklade hem igen 2,5 mil. Det var mycket roligare att cykla hem, för då hade vi ingen tidspress och så var det solnedgång och massa kor längst vägarna, så jävla härligt. Vill göra om det igen!
Dock så vart vi lite rädda när det såg ut som en människa hängde i ett träd, men det visade sig att det bara var en väldigt vitt träd, spooky.

Dagen efter så kollade vi på typ 20 avsnitt av one tree hill och satt och åt godis, chips, läsk, jordgubbar och vindruvor. Vi började vid ungefär ett och körde på tills halv fyra på natten, as skööööönt! förutom ett litet avbrott då vi cyklade ner till ica och köpte en blomma till hennes farfar :)

sen så var det bara att packa och åka hem.
Har i alla fall haft hur bra som helst med dig Lina, detta måste göras om igen!



Regn..

Regn, regn och återigen regn.. mysigt? :D
MYSIGT!

Superstar

Dagen har nog vart den längsta på överdrivet länge!
gick upp imorse vid åtta och tog en snabbdusch, åt frukost och klädde på mig, Nadja sov över från igår tills idag. Sen så tog vi bussen ner till cafét, fixade, handlade och sånt. Och det var ju inte så jävla roligt att det nästan inte kom några kunder, höhö. Det kom några stycken och till och med två stycken politiker som vi har lärt känna, yay. Folk verkade gilla pajen som jag gjorde igår i alla fall! det är det som är lite roligt med ett café, man blir bara bättre ocb bättre på att baka! sen så får man ju tatta lite då och då när man blir sugen.. hehe.. Lina och jag kom fram till att vi är våra största stamkunder XD och när detta är slut kommer vi att se ut som köttbullar.

igår så vaknade jag tidigt, jobbade och sen så åkte jag hem och speedbakade för att nadja och johan väntade på mig. De kom också förbi på fiket och åt lite, gulligt av dom! sen så kom lite släkt förbi och ville smaka på våra grejer, de är 6 pers i den familjen och vi kan säga att det är till våran fördel, mohaha.
sen på kvällen skulle ha grillkväll hemma hos johan med hans polare, inte så jävla roligt om jag ska vara ärlig xD jag grillade köttbullespett om ni undrar ^^ även fast jag inte gillar köttbullar, ehe.  Så jag och Nadja taggade och drog till ica och köpte godis och chips, sen så stack vi till johan igen och skulle ha filmkväll :)
Johan gjorde ett tappert försök att micra popcorn, men han fastnade vid tvn så hälften vart brända, haha. det var bara han, jag, nadja och sebbe där, så vi kollade på michael jackssons turnéer på tv tills sebbe skulle dra, då satte vi på irobot och kollade tills vi skulle hem, den filmen är typ sjukt bra, hann tyvärr inte se klart hela, så johan om du ser detta så vill jag gärna komma hem till dig och se klart filmen någon dag då vi båda är hemma! :D

jag bokade också en resa till ÖLAND idag! åker 16.00 på fredag till färjestaden, där så kommer nog Lina att möta upp mig och så åker vi till hennes landställe, det blir faktiskt tredje gången gillt! vi ska ju till ölands djurpark på lördag och sen så blir det väl sola och bada och sådanna roliga saker, ska bli grymt roligt faktiskt! sen så åker vi hem tillsammans på onsdag, sen blir det bara back to work.

Nu så ska jag bara ta det lugnt och kolla på film tills jag somnar, kvällarna går för fort.. snart är det dags för en lång dag på cafét igen.. MEN GLÖM INTE ATT KOMMA FÖRBI :D

bara för att jag kände för att dela med mig av den här bilden


pusspårumpanönskarsandraandersson :)
Vill också bara säga att broder daniel-superstar är väldigt bra, hihi.

Första dagen på cafét.

Cafét gick jätte bra! Vi bjöd in massa människor så det vart mellan 25-30 pers som kom, så allt tog nästan slut kändes det som, alltså dags att baka mera x)
På morgonen så hade vi ett kort litet möte, och sedan sprang vi upp till kulturhuset och började göra iordning inför invigningen. Jag fick springa ner till station och köpa lite plastglas medans lina städade och plockade fram allting. Nu kanske ni tror att vi serverar i plastglas, och det gör vi självklart inte, tihi. Utan vi skålade med alla som kom och så höll Lina ett litet tal. Sen så ville våra "handledare" också hålla tal och mormor började gråta, tötis ^^
Det vart fullt upp och man fick springa lite överallt för att hinna med alla kunder. Men jag hoppas att alla blev nöjda även fast man var lite seg.
Det som var lite tråkigt var att alla gick sen och så fick jag och Lina stå där ensamma i två timmar XD känns som om att vi måste marknadsföra oss lite mera så att vi får flera kunder, höh.
Sen s vid fyra så stängde vi och började rulla hemåt. Och nu håller man tummarna på pappa som kanske ska köpa ett jätte fint litet hus! Ligger nära vattnet och ser skitmysigt ut. Måste dock dela rum med syrran, men som tur är håller vi sams för det mesta, hihi.

På fredag bär det av mot öland igen! :D wiehooo! SANDRA OCH LINIS BACK ON TRACK.
Vi ska myyyyyysa tillsammans i ett par dagar, och jag längtar jättejätte mycket!
vi ska kanske ta en liten tur till ölandsdjurpark, hihi.


Men nu slut till detta inlägg, och glöm inte att titta förbi på vårat café! centralvägen 9, upplands väsby station!
Shrimp n' out
Andersson

shiajht



men jag vill tillbaka!

hemma.. för ett tag sen.

helloo.
Nu är jag hemma.. hehe, har vart det sen i onsdags eftermiddag, men internet har inte fungerat och nu fungerar det bara på min systers dator (?).
Åh grekland var underbaaaaaaaaaart! Jag vill tillbaka!
Vi solade, badade, åt god mat, gjorde lite utflykter och lärde känna massa trevliga greker, och en del lite trevligare än andra (höhö).
Det var ca 35 grader i skuggan och vattnet var ungefär 28 grader. Så man kan säga att under alla soliga timmar låg vi på stranden.
Jag saknar redan allt, och det gjorde jag redan på flyget till sverige. JAG MÅSTE TILLBAKA!

Det som är skönt med att vara hemma är att äntligen få träffa alla kompisar ch familjen och sånt.
Fast har inte riktigt haft tid med det än. Mycket planering inför fiket som börjar på måndag!

ÖPPNING PÅ MÅNDAG KLOCKAN 12:00 I KULTURHUSET PÅ CENTRALVÄGEN I UPPLANDS VÄSBY!

Fast i torsdags så träffade jag Nadja och Ebba, vi solade hemma hos mig och pratade, sen så vart det lite bråttom, för jag skulle helt plötsligt på ett möte, så jag stack dit och nadja följde med, ebba skulle tyvärr hem.
Efter det så åkte jag och Nadja till Fysingen och badade, det var skönt i vattnet, men lite läskiga människor  ^^

Jag har massa bilder att ladda upp från grekland, så det kommer att komma så fort jag får internet på min dator.
jihaa.

Kanske skriver lite mer imorgon, eller kanske inte.

Hade
Shrimp n' out
Andersson

RSS 2.0